تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 - 21:18
49 بازدید
کد خبر : 208790

امام‌جمعه کمک‌کار دولت است / گچساران بر روی دریایی نفت سکونت دارد اما فقیر است

امام‌جمعه کمک‌کار دولت است / گچساران بر روی دریایی نفت سکونت دارد اما فقیر است

به گزارش ایلنا  از یاسوج،” سید امین‌الله حجازی” در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گفت: گلایه‌ای از مسئولین کشوری و استانی که امکانات و اعتبارات در اختیار دارند و نسبت به رفع برخی مشکلات کم‌توجهی می‌کنند. وی با بیان اینکه ائمه جمعه و امامان جمعه در دولت قبل اگر تذکری راست یا دروغ می‌دادند، پیگیری و دنبال می شد، اظهار

 امام‌جمعه کمک‌کار دولت است / گچساران بر روی دریایی نفت سکونت دارد اما فقیر است

به گزارش ایلنا  از یاسوج،” سید امین‌الله حجازی” در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گفت: گلایه‌ای از مسئولین کشوری و استانی که امکانات و اعتبارات در اختیار دارند و نسبت به رفع برخی مشکلات کم‌توجهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه و امامان جمعه در دولت قبل اگر تذکری راست یا دروغ می‌دادند، پیگیری و دنبال می شد، اظهار داشت: اما اکنون برخی مسئولین به تذکرات ائمه جمعه توجهی نمی‌کنند.

امام جمعه گچساران افزود: شاید انتظار این باشد که امام‌جمعه نباید از این مسئولان انتقاد کند که اشتباه می‌کنند چرا که امام‌ جمعه و امامان جمعه حُر بوده و زیر مجموعه هیچ دولتی هم نیستند و فقط تحت فرمان مقام معظم رهبری هستند.

حجازی با تاکید براینکه، امام‌جمعه کمک‌کار دولت است و هر نوع مشکلی که باشد مردم به امام‌ جمعه رجوع می‌کنند و این در حالیست که امام جمعه نه پولی، نه تبصره‌ای و نه ماده‌ قانونی در اختیار دارد، یادآورشد: مسئولان شاید تصورشان این باشد که نباید با امام جمعه همکاری کنند اما بدانید که امام جمعه از باب دلسوزی مشکلات را بیان می‌کند و انتظار ما این است که مسئولین هم توجه کنند.

امام جمعه گچساران در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع عفاف و حجاب هم اشاره و ادامه داد: موضوع عفاف و حجاب یک ضرورت انکارناپذیر، امنیتی و دینی است که همه باید توجه لازم را داشته باشند.

حجازی تاکید کرد که بی‌حجابی، ناامنی اجتماعی را بوجود می‌آورد و استحکام خانواده را خدشه‌دار می‌کند.

وی از شورای تأمین گچساران خواست سریعا تشکیل جلسه داده و در بحث رعایت حجاب و عفاف در جاده سلامت، تدبیر و برنامه ریزی صورت گیرد که اگر نشد اختیاراتی داریم، استفاده می‌کنیم و  آن‌وقت مسئولین باید پاسخ دهند.

گچساران بر روی دریایی نفت سکونت دارد اما فقیر است

حجازی در بهش دیگری از سخنان خود گفت: جوانان گچساران انتظارشان این است که بیکار نداشته باشیم و در جلسه‌ای بیان کردم که بیکاری این شهرستان در کشور مَقام اول را داشته و هرچند که بر دریای نفت سکونت دارد اما فقر بسیار است.

خطیب جمعه گچساران با اشاره به درخواست خود از رئیس جمهور برای حضور در این شهرستان و دیدار با مردم، اظهار داشت: به رئیس جمهور عرض می‌کنم که خواهش اصلی ما این است که گچساران را از این‌همه ظلم نابخشودنی نجات دهد.

حجازی گفت: انتظار داریم در سفر دوم ریاست جمهوری، ایشان شخصاً و به احترام حیای مردم گچساران تشریف بیاورند و از روند رو به ظلمی که به مردم می‌شود جلوگیری کنند و شاهد اجرای عدالت باشیم.

وی افزود: هر اداره و نهادی هم سختی‌هایی دارد، ما باید حمایت کنیم اما در شهرستان گچساران، اطلاع دارم بدلیل نوسانات برق چند دستگاه یخچال سوخته‌ و شرعاً و قانونا هم مدیون هستند و باید جبران کنند و هرکسی هم باید به وظیفه‌اش عمل کند و اداره برق به فریاد مردم در محله رزمندگان، ۱۰۸ دستگاه و چند منطقه دیگر که نوسانات برق‌ دارند برسد.

امام‌ جمعه گچساران با بیان اینکه مسئولین بدانند که بنده داد شخصی برای خودم ندارم و برای مردم و دولت است، خاطرنشان کرد: چرا مسئولین به تذکرات توجه نمی‌کنند؟ و گاهی اوقات کار را به جایی می رسانند که کارد به استخوان برسد و مجبور می‌شویم داد بزنیم.

به وزیر نفت هشدار می دهم بفکر مردم گچساران مظلوم باشد

حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلان هُشدار به وزیر نفت دولت سیزدهم،  ادامه داد: چندین بار بحث سیستم سرمایشی مصلای نماز جمعه اعلام شد و از وزیر نفت و مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب خواهش کردیم اما تا کنون یک مورد هم جواب نداده‌اند.

وی با طرح این سئوال که چطور فلان جا که ضروری هم نیست هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود اما مردم گچساران که مدام درگیر آلایندگی نفت و گاز هستند توجهی نمی‌شود؟ یادآورشد: ما نمی‌خواهیم با آبروی کسی بازی شود اما سئوال این است که جُرم مردم گچساران چیست؟

خطیب جمعه گچساران گفت: چرا کسی به فریاد مردم گچساران نمی‌رسد؟ اکنون به عنوان یک طلبه از زبان مرم گچساران به وزیر نفت هُشدار می‌دهم که دستور فوری دهند تا مشکل مصلای نماز جمعه دیار بام نفت ایران را هرچه زودتر مرتفع کنند.

حجازی به اشاره به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در ابتدای انقلاب اسلامی، ادامه داد: سازمان تبلیغات کشور در نحوه کاری‌اش باید تجدیدنظر کند و این سبک آن موفقیت لازم را در پی نخواهد داشت.

وی معتقدست: سازمان تبلیغات اسلامی باید فکری اساسی و تصمیمی جدی بگیرد تا به اهدافش برسد و اگر بخواهد همین‌گونه  به مسیر خود ادامه داد نباید انتظار موفقیت لز سیاست های کاری آن‌ داشت.

خطیب جمعه گچساران در ادامه سخنان خود با اشاره به سفر رئیس جمهور دولت سیزدهم به برخی از کشورهای آمریکای لاتین، این سفر را آبرومندانه و مقتدرانه در حیات خلوت آمریکا دانست.

حجازی بابیان اینکه، آمریکا ادعای کدخدایی جهان را دارد اما ایران اسلامی در جهان، یک نوع حکومت جدید خلق کرده و راه آزادی و آزادگی را به جهانیان نشان داده است، ادامه داد: این کشورها هم به‌نوعی روابط خوبی با کشورمان دارند.

وی گفت: امروز هم برخی کشورهای عربی از رفتار گذشته‌شان با ایران، اظهار ندامت و پشیمانی کرده‌اند و پی به اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران بُرده‌اند.

خطیب جمعه گچساران افزود: عربستان سعودی اخیرأ به آغوش اسلام بازگشت و فهمید که ایران کشور قدرتمندی در جهان است و آنچه جهان را نجات می‌دهد همان اندیشه الهی است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.