تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 بهمن 1402 - 1:35
273 بازدید
کد خبر : 208920

اورهد میکسر آزمایشگاهی راه حلی مناسب برای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی

اورهد میکسر آزمایشگاهی راه حلی مناسب برای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی

یکی از صنعت هایی که همراه رو به رشد است و عقب نشینی در هیچ دوره زمانی ندارد، صنعت تولید محصولات آرایشی و بهداشتی است. حتما در شبکه های اجتماعی انواع برندها و تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی را دیده اید، از برندهای لوکس با محصولات گران قیمت تا  محصولاتی دستساز با مواد اولیه تازه

یکی از صنعت هایی که همراه رو به رشد است و عقب نشینی در هیچ دوره زمانی ندارد، صنعت تولید محصولات آرایشی و بهداشتی است. حتما در شبکه های اجتماعی انواع برندها و تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی را دیده اید، از برندهای لوکس با محصولات گران قیمت تا  محصولاتی دستساز با مواد اولیه تازه و ارگانیک با حداقل مواد شیمیایی افزودنی و نگه دارنده. 

همین طیف وسیع محصولات و امکان تولید محدود محصولات آرایشی و بهداشتی در بچ های کوچک و کارگاهی، راه را برای علاقه مندان به حوزه تولیدات آرایشی و بهداشتی باز کرده است. البته این موضوع که تمایل مردم برای استفاده از از محوصلات ارگانیک، تازه و وگان بیشتر از قبل شده است هم بی تاثیر نیست. ثابت شده است که در سخت ترین شرایط اقتصادی هم باز هم تقاضا برای این گروه از محصولات بالا است. بنابراین رقابت هم بین تولیدکنندگان شدید است. 

E:\royaniran\1\16 رپرتاژ\images\130.JPG

رقابت بر سر کیفیت است!

درست است که همیشه تقاضا برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دارد، اما به این معنی نیست که اگر وارد این بازار شوید حتما سود خواهید کرد و هیچ مشکلی سر راه شما نیست. راه انداختن یک کسب و کار جدید مستلزم شناخت کامل بازار و مخاطبان آن کسب و کار است. باید استراتژی درست را بچینید. 

نقشه راه موفق شدن و به درآمد رسیدن از طریق تولید محصولات آرایشی و بهداشتی چندان پیچیده نیست. اما پیش نیاز آن مطالعات دقیق درباره فرمولاسیون های مختلف، مواد اولیه و تجهیزات مورد استفاده برای آزمایش و تولید است. 

فرمولاسیون همه چیز نیست!

فرمولاسیون مناسب و دقیق تنها تضمین کننده فروش محصولات و روانه شدن خریداران به سمت شما نیست. این که از چه مواد اولیه و با چه کیفیتی برای هر فرمولاسیون استفاده می کنید، نه تنها روی کیفیت نهایی محصول تاثیر دارد بلکه در قیمت تمام شده هم موثر است. 

فرض کنید به فرمولاسیون بهینه و موفق با استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا و قیمت مناسب دست پیدا کرده اید. یک قدم پیشرفت داشته اید. اما تا رسیدن به محصولی ایده آل و فراتر از ایده آل هنوز راه درازی دارید. حالا باید بهترین تجهیزات را فراهم کنید تا فرمولاسیون و مواد اولیه ای که با تلاش بسیار به آن ها رسیده اید به هدر نروند. 

اندازه گیری دقیق مقدار مواد اولیه

در صنعت تولید محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده از مقدار دقیق از هرکدام از مواد اولیه مطابق فرمولاسیون بسیار مهم است. زیرا نه تنها ساختار نهایی محصول مانند ویسکوزیته و … به آن بستگی دارد بلکه با کم یا زیاد بودن برخی از مواد اولیه در محصول نهایی و استفاده آن توسط مصرف کننده ممکن است آسیب های جدی به پوست، مو و شاید چشم ها برسد.

مواد اولیه باید با ترازوهای دقیق دیجیتال مانند ترازوهای آزمایشگاهی رادوگ وزن شوند. در برخی موارد که اندازه گیری حجمی به جرمی ارجح است، از پیپت ها، ظروف آزمایشگاهی مدرج و … باید استفاده شود. 

هم زدن مهم ترین بخش در تولید محصول

همه محصولات آرایشی و بهداشتی شامل به هم زدن و ایجاد محصولی یکنواخت و پایدار هستند. به بیان ساده تر شما کرمی که پس از مدتی اجزای آن از یکدیگر جدا شده و به بخش های روغنی و جامد تبدیل شده است، هیچگاه به دست یا صورت خود نخواهید زد. پس ایجاد امولسیونی یکنواخت و پایدار هدف اصلی به هم زدن یا میکس کردن در مواد آرایشی و بهداشتی است. همین امولسیون است که ویژگی های مورد انتظار محصول نهایی را ایجاد می کند. 

اوردهد میکسرهای آزمایشگاهی که از یک شفت متصل به یک موتور ساخته شده اند که باعث چرخاندن پروانه یا تیغه های متصل به سر دیگر میله می شوند. 

E:\royaniran\1\16 رپرتاژ\images\128.JPG

مزایای اورهد میکسرهای آزمایشگاهی در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی 

میکسر آزمایشگاهی بهترین و مناسب ترین گزینه برای مخلوط کردن مواد اولیه آرایشی و بهداشتی و به دست آوردن محصول کاملا همگن و یکنواخت است. هیچ سیستم همزن دیگری مانند میکسرهای آزمایشگاهی نمی تواند نتیجه ای مشابه را ایجاد کند. 

این درحالی است که برخی ویدیوهای آموزشی برای راه اندازی کسب و کار تولید محصولات آرایشی و بهداشتی که در شبکه های اجتماعی می بینید، پیشنهاد می کنند که با گوشت کوب های برقی یا همزن های خانگی که مناسب آشپزی و شیرینی پزی هستند استفاده کنید. حتی با داشتن بهترین مواد اولیه، محصول با کیفیتی با استفاده از همزن خانگی به دست نخواهید آورد و تمام مواد اولیه هدر می روند. 

از مزایای استفاده از میکسر آزمایشگاهی می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • این تیغه های مختلف با توجه به ویژگی های فیزیکی مواد و نحوه اختلاط آن ها طراحی و ساخته شده اند. شما می توانید با در نظر گرفتن ویسکوزیته تیغه یا پروانه مناسب را نصب کنید.
  • اورهد میکسرهای آزمایشگاهی یا همزن مکانیکی رویان ایران برای هم زدن مواد تا حجم ۲۰ لیتر مناسب هستند. بنابراین شما می توانید از حجم های کم تا حجم های بالاتر از این میکسرها استفاده کنید. حتی اگر حجم بالاتر، به عنوان مثال برای پایلوت در نظر داشتید هم می توانید رویان ایران نیاز شما را برطرف می کند.  
  • سرعت همزن های مکانیکی قابل تنظیم است. این موضوع برای فرمولاسیون های مختلف می تواند بسیار مهم باشد. به عنوان مثال گاهی نیاز دارید با سرعت کم اجازه دهید مواد با یک دیگرمخلوط شوند و در ادامه با سرعت بالاتر در زمان مشخص به طور یکنواخت به هم بخورند تا به ساختار محصول نهایی برسید. سرعت های پایین تر برای مواد غلیظ تا یا ویسکوزتر مناسب هستند.

در نهایت؛ تنها گزینه ای که می توان برای محصولات آرایشی و بهداشتی کاملا همگن و یکنواخت استفاده کرد فقط اورهد میکسرهای آزمایشگاهی هستند. حتی در کارخانه های بزرگ هم از همین تکنیک استفاده می شود و با تکنیک های مهندسی پروانه ها را متناسب با حجم و ویسکوزیته مواد در مقیاس بالا ساخته می شود. 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.