تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1402 - 2:06
181 بازدید
کد خبر : 208666

۳۷۰۰۰ نفر زن خانه دار گیلانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی گیلان هستند

۳۷۰۰۰ نفر زن خانه دار گیلانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی گیلان هستند

علی حسین نژاد در گفت وگو با ایلنا از رشت اعلام کرد: تعداد بیمه شدگان اصلی استان در سال ۱۴۰۱ از ۴۵۵۵۳۰ نفر به ۴۷۸۰۰۰ افزایش یافته و در واقع از رشدی حدود ۵ درصد برخوردار بوده است. وی با بیان اینکه این تعداد رشد در حیث ریاضی بوده و رقم رشد واقعی بیشتر است، افزود:

 37000 نفر زن خانه دار گیلانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی گیلان هستند

علی حسین نژاد در گفت وگو با ایلنا از رشت اعلام کرد: تعداد بیمه شدگان اصلی استان در سال ۱۴۰۱ از ۴۵۵۵۳۰ نفر به ۴۷۸۰۰۰ افزایش یافته و در واقع از رشدی حدود ۵ درصد برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه این تعداد رشد در حیث ریاضی بوده و رقم رشد واقعی بیشتر است، افزود: زیرا در طول سال گذشته نزدیک به ۱۲۰۰۰ نفر به جرگه مستمری بگیران استان ملحق شده‌اند که حدود ۷۰۰۰ نفر آنها را بازنشستگان تشکیل می‌دهند یعنی افرادی که تا پیش از این قائدتا در ردیف بیمه شده بوده‌اند.

حسین نژاد خاطر نشان کرد: سیستم مقرری بیمه بیکاری یک قالب داشبوردی دارد یعنی در هر لحظه به دلیل ورود و خروج‌ها در حال تغییر است.

وی تشریح کرد: بطوریکه در فروردین ماه ۷۴۰۰ نفر بوده و در پایان سال ۶۹۰۰ نفر، ولی در مجموع می‌توان اذعان داشت که به طور متوسط ماهانه ۷۰۰۰ نفر در طول سال ۱۴۰۱ از این تعهد بهره مند شده و تامین اجتماعی گیلان میانگین در هر ماه ۴۰ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری در سال قبل پرداخت کرده است.

مدیر کل تامین اجتماعی گیلان در ادامه اظهار داشت: البته یکی از نکات حائز اهمیت این است که پس از سال‌ها در ماه‌های پایانی سال تعداد مشمولان این گروه تا ۶۸۰۰ نفر نیز کاهش یافت.

وی  گفت: در حال حاضر حدود ۱۱۰ هزار نفر از بیمه شدگان اصلی استان را صاحبان حرفه و مشاغل آزاد تشکیل می‌دهند که قرارداد بیمه زنان خانه‌دار نیز در این گروه تعریف شده است.

حسین نژاد با اشاره به اینکه ۳۷۰۰۰ نفر زن خانه دار گیلانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان هستند، گفت: از این تعداد ۶۰۰۰ نفر در سال ۱۴۰۱ به این جمع پیوسته‌اند.

وی در پایان  افزود: از مجموع ۴۷۸ هزار بیمه شده اصلی استان بیش از یک چهارم یعنی افزون بر ۱۲۰ هزار نفر را جامعه زنان تشکیل می‌دهند که پس از بیمه‌های اجباری با حدود ۷۰۰۰ هزار نفر، زنان خانه دار، قالیبافان و فعالان صنایع دستی شناسه دار و زنان سرپرست خانواده و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بزرگترین گروه‌های هدف را در این بین تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.